Veelgestelde vragen
Transport
-
+ - Wanneer zal ik mijn bestelling ontvangen?
Van zodra de bestelde artikelen in één van onze vijf vestigingen op voorraad zijn, zal u deze binnen de 1 tot 5 werkdagen na bestelling ontvangen. Indien de bestelde producten niet op voorraad zijn neemt u best even contact op om de precieze leverdatum te kennen.
-
+ - Hoeveel transportkosten moet ik betalen?
Sinds vrijdag 22 april 2022 zijn onze algemene transport- en leveringsvoorwaarden gewijzigd. Dat betekent dat alle voorgaande voorwaarden rond transport en levering niet meer geldig zijn en dat de nieuwe voorwaarden per direct ingaan. Hieronder volgt het overzicht van de actuele voorwaarden:
- Bestelling t.w.v. > €2.500 excl. BTW: gratis/franco levering
- Bestelling t.w.v. < €2.500 excl. BTW: met transportkosten
- Indien transport via bestelwagen: €10 transportkosten
- Indien transport via vrachtwagen: €70 transportkosten.
Wanneer transportkosten worden toegepast op uw bestelling, wordt er rekening gehouden met het gewicht en de afmetingen van uw totaalbestelling zodat de juiste transportkosten toegepast kunnen worden. Gelieve er rekening mee te houden dat deze transportkosten altijd vast zijn. Uitzonderingen op deze regels zijn niet van toepassing.
Deze voorwaarden gelden enkel wanneer het gekozen leveradres zich bevindt in België - met uitzondering van de provincie Luxemburg. Wilt u graag bestellen en het order geleverd krijgen in provincie Luxemburg? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
-
+ - Kan ik mijn bestelling laten leveren in het buitenland?
Leveringen in Nederland, Duitsland en Frankrijk zijn mogelijk, maar niet bij bestellingen via onze webshop. Stuur uw bestelling door of neem contact op indien u uw bestelling wil laten leveren in het buitenland.
Registreren
-
+ - Hoe kan ik registreren op de webshop?
U kan zich registreren door bovenaan deze pagina op 'Mijn account' te klikken. Als uw registratie voltooid is ontvangt u een bevestigingsmail. Er kan maar één account aangemaakt worden per BTW nummer.
-
+ - Is registreren om de prijzen te zien verplicht?
Alleen als u zich registreert met een geldig BTW nummer zullen uw prijzen zichtbaar zijn. (Uitzondering: gemeentes en scholen)
-
+ - Het registreren lukt niet. Hoe komt dit?
Als het registreren niet lukt, kan dit twee oorzaken hebben.
Bent u al klant bij ons? Dan is uw BTW-nummer al gekend bij ons. Neem contact op met webshop@intermat.be om uw account te laten activeren.
Houd er rekening mee dat u het BTW nummer correct ingeeft. Links geeft u de landcode (BE) in (dus niet BEL) en rechts geeft u het nummer in zonder spaties, puntjes maar alle cijfers aan elkaar.
Lukt het toch niet om te registreren? Neem dan ook contact op via webshop@intermat.be.
-
+ - Wat doe ik als ik mijn wachtwoord vergeten ben?
Als u uw wachtwoord niet meer weet of uw account is al enkele maanden/jaren oud en u herinnert deze niet meer, dan kunt u snel en gemakkelijk een nieuw instellen op de 'Wachtwoord vergeten'-pagina.
U vult daar uw e-mailadres in. Daarna ontvangt u een e-mail met een link die u kunt gebruiken om een nieuw wachtwoord te kiezen.
-
+ - Kan ik registreren als gemeente of school zonder BTW nummer?
Steden, gemeentes en scholen kunnen hun logingegevens bekomen door hun verzoek te mailen naar webshop@intermat.be
-
+ - Kan ik mijn account verwijderen?
Indien u wenst uw account te verwijderen kan dit door ons hiervan te verwittigen via webshop@intermat.be.
Bestellen
-
+ - Is er een handleiding voor online bestellen?
U kan hier een handleiding terug vinden waarin stap voor stap uitgelegd staat hoe u kan bestellen via onze webshop.
-
+ - Krijg ik een orderbevestiging?
Nadat u de bestelling heeft afgerond ontvangt u na enkele minuten per e-mail een orderbevestiging. De orderbevestiging bevat de volgende gegevens: klantgegevens, ordergegevens, orderbedrag, betaalgegevens en leveringsgegevens.
-
+ - Kan ik als particulier ook bij Intermat kopen?
Dat kan zeker, maar niet via onze webshop. Daarvoor heeft u een BTW-nummer nodig. U kan wel steeds langskomen in één van onze vestigingen, of offerte opvragen via mail of telefoon.
-
+ - Een artikel is niet op stock. Wat nu?
Is een artikel momenteel niet op voorraad? Vraag dan een levertermijn op via webshop@intermat.be, neem contact op met uw vestiging of stuur via de online chat.
Betalen
-
+ - Hoe kan ik betalen?
Iedereen kan steeds betalen met Bancontact/MrCash, Maestro, MasterCard of Visa. Afhankelijk van de betalingsvoorwaarde die gekoppeld is aan uw profiel kan u ook de mogelijkheid krijgen om met bankoverschrijving te betalen.
-
+ - Mijn betaling mislukt telkens. Hoe komt dit?
Elk type bankkaart werkt standaard met een transactielimiet (bv. €1500). Bij hoge bedragen gebeurt het dat deze overschreden wordt.
U kunt dit oplossen door te bellen met uw bank en dit tijdelijk/permanent te verhogen of te kiezen voor een overschrijving.
-
+ - Ik kies voor overschrijving, maar heb mijn bestelling dringend nodig. Wat doe ik best?
Hebt u gekozen om te betalen per overschrijving en u hebt uw bestelling dringend/snel nodig, dan bezorgt u best het betaalbewijs aan webshop@intermat.be zodat wij uw bestelling sneller kunnen verwerken.
Retourneren
-
+ - Hoe kan ik een product retourneren?
Producten kunnen geretourneerd worden in één van onze 5 vestigingen als er aan de onderstaande voorwaarden wordt voldaan:
- Binnen 14 dagen na aankoop
- Met een betalingsbewijs
- Het artikel is onbeschadigd, ongebruikt en compleet
- De verpakking is origineel en onbeschadigd
Indien u ervoor kiest de product(en) te retourneren via verzending worden de transportkosten niet gedragen door Intermat.